Gode grunde til at tage kolde brusebade eller vinterbade

  • Styrker immunsystemet
  • Renser de indre organer
  • Renser krop og sjæl
  • Fjerner negativ energi
  • Forbedrer søvnen og gør dig stærkere om dagen
  • Holder dig klar og frisk til at kunne give til andre
  • Giver blød hud og et stærkt hjerte

 

Hvordan?

Jeg anbefaler at gøre det til en rutine hver morgen og hver aften, for at få en mærkbar effekt. Herudover kan det være en fordel at tage et koldt bad, hvis du er kommet stresset hjem, har været sammen med mange mennesker i løbet af dagen, eller bare føler dig “flad”.

Det er rushed vi har brug for, det påvirker vores hormoner på en positiv måde, lige som orgasme/udløsning samt fysisk træning gør.

Altid koldt vand før det varme

Brug så koldt vand som muligt, start på panden eller toppen af hovedet og lad vandet løbe ned af forsiden af kroppen. Brug evt. badehætte, for at få vandet til at starte fra toppen af hovedet hver gang, ellers når du vasker hår. Vend om og lad det kolde vand starte fra nakken og lad vandet løbe ned af ryg og skuldre. Minimum 7 sekunder på begge sider. Anbefales stærkt inden sengetid og altid inden du bruger varmt vand. Tag de kolde bade mindst 6-8 uger og vurder herefter, om du har fået en vane, der kan være svær at komme udenom!

Vinterbadning er naturligvis også at anbefale. Har du problemer med kolde fødder kan du bruge neopren sko – dem som roere også benytter.